Regulamin baner

Regulamin Kina Luna

§ 1. Definicje

Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin Kina Luna;
  2. Kino – Kino Luna przy ul. Marszałkowskiej 28, 00-576 Warszawa, prowadzone przez usługodawcę – Mazowiecki Instytut Kultury;
  3. Usługodawca – Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą pod adresem: 00-139 Warszawa, ul. Elektoralna 12, wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK 34/12, NIP 5250005900, REGON 146115201;
  4. Usługobiorca lub Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, mająca zdolność prawną, która korzysta z usług Kina;
  5. Seans – organizowany przez Usługodawcę pokaz filmu w Kinie nie stanowiący części Wydarzenia;
  6. Wydarzenie – organizowany przez Usługodawcę w Kinie festiwal filmowy, przegląd filmowy, pokaz specjalny, performance, opera, koncert lub inna podobna impreza kulturalna;
  7. Bilet – dokument potwierdzający zawarcie umowy z Usługodawcą i uprawniający do wzięcia udziału w Seansie lub Wydarzeniu organizowanym w Kinie.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady świadczenia usług w Kinie, zasady sprzedaży Biletów na Seanse i Wydarzenia, a także prawa i obowiązki Klientów i Usługobiorców korzystających z usług Kina.
  2. Usługodawca może uregulować zasady udziału w poszczególnych Seansach lub Wydarzeniach w odrębnym regulaminie.
  3. Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz do stosowania się do poleceń pracowników Kina (w tym pracowników ochrony Kina).
  4. Na terenie Kina dzieci do lat 16 mogą przebywać wyłącznie pod opieką dorosłych opiekunów.
  5. Klienci wpuszczani są na sale kinowe wyłącznie na podstawie okazanego ważnego, nieprzedartego lub nieskasowanego skanerem Biletu na Seans lub Wydarzenie odbywające się w danej sali o określonej godzinie i w określonym dniu. Klient uprawniony do ulgi lub zniżki zobowiązany jest okazać wraz z Biletem dokument uprawniający go do ulgi lub zniżki na każde żądanie pracownika Kina.
  6. Klient jest zobowiązany zachować bilet przez cały czas trwania Seansu lub Wydarzenia oraz okazać go obsłudze Kina w przypadku ewentualnej ponownej kontroli. Klient uprawniony do ulgi lub zniżki zobowiązany jest okazać wraz z Biletem dokument uprawniający go do ulgi lub zniżki.
  7. W przypadku Biletu bez oznaczonego miejsca w sali kinowej Klient może zająć dowolnie wybrane wolne miejsce w sali kinowej.
  8. W przypadku Biletu z oznaczonym miejscem w sali kinowej Klient może powinien zająć miejsce w sali kinowej zgodne z oznaczeniem (numerem) widniejącym na Bilecie.
  9. Pracownik Kina odmawia wstępu na salę kinową na dany Seans lub Wydarzenie osobie nieposiadającej ważnego Biletu, a w przypadku osoby uprawnionej do ulgi lub zniżki –nieposiadającej ważnego Biletu i dokumentu uprawniającego do ulgi lub zniżki.
  10. Pracownik Kina ma prawo odmówić wstępu na salę kinową osobę nieposiadającą ważnego Biletu na dany Seans lub Wydarzenie, a w przypadku osoby uprawnionej do ulgi lub zniżki – nieposiadającej ważnego Biletu i dokumentu uprawniającego do ulgi lub zniżki.
  11. Pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) ma prawo odmówić wstępu na teren Kina lub wyprosić osobę, która swoim zachowaniem zagraża bezpieczeństwu mienia lub osób przebywających w Kinie, lub osobę, która jest w stanie nietrzeźwym, pod wpływem środków odurzających, posiada przy sobie przedmioty niebezpieczne, lub która swoim wyglądem lub intensywnym nieprzyjemnym zapachem może zakłócać komfort widzów.
  12. Zabronione jest rejestrowanie za pomocą jakichkolwiek urządzeń, w szczególności kamer, aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych oraz mikrofonów, obrazu lub dźwięku wyświetlanych w Kinie filmów, przebiegu Seansów i Wydarzeń.
  13. W przypadku podejrzenia naruszenia zakazu rejestrowania obrazu lub dźwięku, o którym mowa w pkt 12, pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) jest uprawniony do zażądania od Klienta okazania zarejestrowanego obrazu lub dźwięku na urządzeniu znajdującym się w posiadaniu Klienta. W razie stwierdzenia zarejestrowania obrazu lub dźwięku wyświetlanych w Kinie filmów, przebiegu Wydarzeń lub Seansów Klient zobowiązany jest w obecności pracownika Kina (w tym pracownika ochrony Kina) usunąć fotografie, obraz lub dźwięk, zarejestrowany wbrew zakazowi, o którym mowa w ust. 12. W razie konieczności pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) wezwać Policję.
  14. Na terenie Kina zabronione jest:
    1. korzystanie w jakikolwiek sposób z telefonów komórkowych w sali kinowej;
    1. głośne zachowanie zakłócające udział innych osób w Seansie lub Wydarzeniu;
    1. podejmowanie czynności o charakterze seksualnym;
    1. wnoszenie i spożywanie w sali kinowej produktów spożywczych (jedzenia i napoi), za wyjątkiem napojów bezalkoholowych w zamkniętych pojemnikach lub zakupionych w Kinie;
    1. spożywanie alkoholu za wyjątkiem napojów alkoholowych zakupionych w Kinie;
    1. palenie papierosów i korzystanie z elektronicznych papierosów oraz urządzeń i przedmiotów o tej samej lub zbliżonej funkcji lub działaniu;
    1. wnoszenie na teren Kina środków odurzających, ładunków wybuchowych, substancji żrących i innych substancji niebezpiecznych;
    1. prowadzenie akwizycji, handlu i żebractwa,
    1. niszczenie mienia oraz zanieczyszczanie Kina m.in. poprzez kładzenie nóg na fotelach kinowych;
    1. wprowadzania do sali kinowej zwierząt, za wyjątkiem psów przewodników dla osób niewidomych i niedowidzących.
  15. W przypadkach uzasadnionych koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w Kinie oraz w celu weryfikacji przestrzegania zakazu wnoszenia przedmiotów opisanych w ust. 14 na teren Kina, pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) jest uprawniony do poproszenia osób wchodzących lub przebywających na terenie Kina o dobrowolne okazanie zawartości toreb, plecaków, kieszeni odzieży i innych tego rodzaju przedmiotów. Osoba odmawiająca okazania ich zawartości może zostać wyproszona z Kina. W razie konieczności pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) może wezwać Policję.
  16. W przypadku nieprzestrzegania postanowień Regulaminu pracownik Kina ma prawo do żądania opuszczenia przez Klienta terenu Kina, a w razie konieczności wezwać pracowników ochrony Kina lub Policję.
  17. Toalety w Kinie są przeznaczone wyłącznie do użytku Klientów Kina.
  18. Zabrania się wstępu do pomieszczeń oznakowanych napisem: „Nieupoważnionym osobom wstęp wzbroniony”.
  19. Osoby niszczące mienie Kina ponoszą odpowiedzialność za wyrządzone szkody. Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność ponoszą ich rodzice lub opiekunowie.
  20. Klienci zobowiązani są do uprzątnięcia miejsca, w którym siedzieli, jak również do zabrania ze sobą wszelkich rzeczy osobistych.
  21. Pracownik obsługi Kina ma prawo odmówić sprzedaży Biletu oraz odmówić wpuszczenia do sali kinowej Klienta, który nie spełnia wymogów kategorii wiekowej określonej dla danego Seansu lub Wydarzenia i nie znajduje się pod opieką dorosłego opiekuna.
  22. Na terenie Kina, z wyłączeniem sal kinowych, dopuszczalne jest wprowadzanie zwierząt na następujących warunkach:
    1. wszystkie zwierzęta muszą być pod opieką właściciela; zabrania się puszczania zwierząt swobodnie;
    1. zabrania się wprowadzania na teren Kina zwierząt agresywnych w stosunku do innych zwierząt oraz ludzi;
    1. zwierzę musi posiadać smycz, obrożę, kaganiec, klatkę – w zależności od gatunku zwierzęcia;
    1. zwierzę przebywające na terenie Kina nie może przeszkadzać innym Klientom przebywającym na terenie Kina;
    1. zabrania się przebywania zwierząt na stołach, krzesłach, pufach itp.;
    1. właściciele zwierząt są zobowiązani do sprzątania nieczystości pozostawionych przez zwierzęta na terenie Kina oraz w jego otoczeniu,
    1. właściciel zwierzęcia ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzę;
    1. w przypadku skarg ze strony innych Klientów, niewłaściwego lub agresywnego zachowania zwierzęcia, pracownik Kina (w tym pracownik ochrony Kina) jest uprawniony do poproszenia właściciela zwierzęcia o wyprowadzenie zwierzęcia z Kina.

§ 3. Zasady bezpieczeństwa

  1. Obiekt Kina jest monitorowany.
  2. Na terenie Kina obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania ognia.
  3. Klient ponosi odpowiedzialność na zasadach przewidzianych w przepisach prawa za szkody spowodowane zadymieniem na terenie Kina (np. poprzez palenie tytoniu) i aktywacją czujki pożarowej lub nieuzasadnionym użyciem urządzeń stanowiących system ostrzegania pożarowego, zainstalowanych na terenie Kina.
  4. W sytuacji bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia Klientów, Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego przerwania świadczonych usług.
  5. Podczas pobytu w Kinie należy stosować się do poleceń i komunikatów przekazywanych przez pracowników Kina (w tym pracowników ochrony Kina).
  6. W przypadku ogłoszenia komunikatu o wykrytym zagrożeniu należy bezwzględnie podporządkować się poleceniom kierowanym przez pracowników Kina (w tym pracowników ochrony Kina).

§ 4. Sprzedaż biletów

  1. Bilety na Seans lub Wydarzenie można nabyć:
  2. osobiście w kasie Kina;
  3. on-line – za pośrednictwem serwisu internetowego dostępnego na stronie internetowej www.kinoluna.waw.pl lub https://www.bilety24.pl/, pod warunkiem, że na dany Seans lub Wydarzenie prowadzona jest sprzedaż on-line.
  4. Bilety w Kasie sprzedawane są według aktualnego cennika dostępnego w Kasie oraz na stronie internetowej www.kinoluna.waw.pl.
  5. W celu otrzymania faktury dokumentującej sprzedaż Biletu należy poinformować kasjera Kina przed dokonaniem zapłaty za Bilet.
  6. Kasy biletowe otwierane są 30 minut przed pierwszym Seansem lub Wydarzeniem w danym dniu, a zamykane są 15 minut po rozpoczęciu ostatniego Seansu lub Wydarzenia.
  7. Bilety na Seans lub Wydarzenie zakupione w Kasie mogą zostać zwrócone najpóźniej do chwili rozpoczęcia danego Seansu lub Wydarzenia. Kino nie przyjmuje zwrotu Biletów po rozpoczęciu Seansu lub Wydarzenia, z zastrzeżeniem postanowień ust. 16.
  8. W celu zwrotu Biletu w kasie Klient zobowiązany jest okazać pracownikowi Kina niezniszczony Bilet, nieprzerwany i nieskasowany skanerem.
  9. Zwrotowi nie podlegają Bilety nabyte na podstawie wcześniej zakupionych voucherów lub kuponów specjalnych.
  10. Bilety on-line sprzedawane są przez operatora sprzedaży – spółkę Bilety24 sp. z o.o., za pośrednictwem serwisu internetowego dostępnego na stronie internetowej www.kinoluna.waw.pl lub https://www.bilety24.pl/.
  11. Bilety on-line sprzedawane są według aktualnego cennika dostępnego na stronie internetowej www.kinoluna.waw.pl lub https://www.bilety24.pl/. Cena Biletu sprzedawanego on-line powiększona jest o marżę operatora sprzedaży – spółkę Bilety24 sp. z o.o.
  12. Zasady sprzedaży Biletów on-line za pośrednictwem serwisu internetowego określa odrębny regulamin ustalany przez operatora sprzedaży – spółkę Bilety24 sp. z o.o.
  13. Bilety zakupione on-line nie podlegają zwrotowi z zastrzeżeniem postanowień ust. 16.
  14. Rezerwacji Biletów na Seans lub Wydarzenie można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu (22) 621 64 16, lub osobiście w kasie Kina, pod warunkiem, że na wybrany seans jest dostępna rezerwacja biletów. Rezerwacji na wydarzenia można dokonywać w sposób określony przez Usługodawcę w odniesieniu do danego Seansu lub Wydarzenia.
  15. Rezerwację można odebrać podając imię i nazwisko lub numer rezerwacji.
  16. Zarezerwowane bilety należy odebrać najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem Seansu lub Wydarzenia; w przeciwnym razie rezerwacja zostanie anulowana. 
  17. Usługodawca może uregulować zasady sprzedaży Biletów na poszczególne Seanse lub Wydarzenia w odrębnym regulaminie.
  18. Kino dokona zwrotu na rzecz Klienta ceny za Bilet zakupiony w kasie Kina na Seans lub Wydarzenie, które zostały odwołane lub przerwane z przyczyn nieleżących po stronie Kina. Zwrot ceny za Bilet nastąpi na podstawie Biletu okazanego w kasie Kina.
  19. Zwrot należności następuje tą samą metodą płatności, jaka została użyta przy zakupie, chyba, że uzgodniono inaczej.

§ 5. Ochrona danych osobowych

  1. Usługodawca przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).
  2. Administratorem danych osobowych jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą w Warszawie, ul. Elektoralna 12 (dalej „administrator”).
  3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się pisemnie na adres administratora, lub drogą elektroniczną na adres e-mail: iod@mik.waw.pl.
  4. Dane osobowe klienta będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu rezerwacji Biletów, zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług w Kinie oraz rozparzenia reklamacji dotyczącej działania Kina.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych spowoduje brak możliwości korzystania z usług Kina.
  6. Odbiorcami danych osobowych Klienta będą podmioty działające na zlecenie administratora, w tym świadczące usługi informatyczne, pocztowe, bankowe oraz podmioty upoważnione do przetwarzania danych na mocy obowiązujących przepisów prawa.
  7. Dane osobowe Klienta przechowywane będą przez okres wymagany obowiązującymi przepisami podatkowymi oraz przepisami dotyczącymi przedawnienia roszczeń.
  8. Klientowi przysługuje prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz otrzymania ich kopii.
  9. W trakcie przetwarzania danych osobowych Klienta nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie; dane osobowe nie będą one przekazywane do krajów trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy).
  10. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi dotyczącej przetwarzania danych osobowych do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

§ 6. Postanowienia końcowe

  1. Kino zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w bieżącym repertuarze Kina.
  2. Reklamacje dotyczące działalności Kina można składać w formie pisemnej, za pomocą listu poleconego na adres Usługodawcy lub pocztą elektroniczną na adres: biuro.luna@mik.waw.pl. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i adres składającego reklamację; reklamacja może zawierać adres e-mail lub numer telefonu.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania przez Usługodawcę. O sposobie rozpatrzenia reklamacji składający reklamację zostanie powiadomiony pisemnie na wskazany adres pocztowy lub drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu poprzez opublikowanie zmian na stronie internetowej: www.kinoluna.waw.pl oraz udostępnienie ich w budynku Kina.
  5. Do umowy zawartej między Usługodawcą a Klientem mają zastosowanie postanowienia Regulaminu w wersji obowiązującej w dniu zawarcia tej umowy.
  6. Regulaminu podlega opublikowaniu na stronie internetowej: www.kinoluna.waw.pl oraz udostępnieniu w budynku Kina.
  7. Regulamin obowiązuje od dnia 4 marca 2025 r.